![]() |
Z1 – stój. Nakazuje zatrzymanie pociągu (także jazdy manewrowej) przed tarczą. |
![]() |
Z2 – jazda dozwolona. |
![]() |
Z1wk – stój, wykolejnica na torze. |
![]() |
Z2wk – wykolejnica zdjęta z toru. |
![]() |
Z1o/Z1wg – stój, wjazd zabroniony. Wskaźnik ustawiany jest przed obrotnicą lub wagą. |
![]() |
Z2o/Z2wg – wjazd dozwolony. |
![]() |
DO – za tarczą ostrzegawczą znajduje się tarcza zatrzymania D1. |
![]() |
D1 – stój. |
![]() |
D6 – zwolnić bieg. Tarcza używana jest razem ze wskaźnikami W14. Cyfra umieszczona w środku oznacza maksymalną dozwoloną prędkość (wyrażona w dziesiątkach km/h), z którą można przejechać przez odcinek objęty ograniczeniem. W przypadku braku cyfry prędkość ta wynosi 20 km/h. W celu ograniczenia prędkości poniżej 10 km/h, miejsce takie należy osygnalizować za pomocą tarcz D1 i DO, jednocześnie powiadamiając maszynistę, z jaką prędkością może jechać. |
Zasady ustawiania tarczy D1 na szlaku jedno i dwutorowym.